PERMISSION OPSAMLING VIA

FYSISKE KANALER

Effektiv permission-opsamling

Mangler din virksomhed permissions og leads og synes du også det er blevet endnu sværere at opsamle permissions end tidligere?

Indsamling af permissions er den helt store udfordring for rigtig mange virksomheder. Permission opsamling er et vigtigt og afgørende skridt, når du skal have succes med din direkte, relevante kundekommunikation samt opsamling af leads og nye kunder.

Direct mail via fysiske kanaler har fået ny opmærksomhed, fordi det præsenterer en løsning på et problem for mange ifm. GDPR, og de strammere krav til indhentning og dokumentation af samtykke (permission). Med udsigten til en cookieløs fremtid er opsamling af viden om kundens præferencer samt permission blevet en faktor, hvor Direct Mail kan være en løsning.

Direct mail marketing

Mange virksomheder står i en situation, hvor de enten ikke har kundens e-mail adresse eller kundens e-mail permission.

Opsamling af permissions kan ske på mange forskellige måder og kanaler. Det vigtigste er, at du lykkes med at få opsamlet permissions for din målgruppe. Mange virksomheder har arbejdet intensivt med permission opsamling i flere år og i flere forskellige digitale kanaler, med kampagner på egne og købte media – og med større og mindre succes – og der er måske behov for at tænke nyt eller gentænke brugen af fysiske kanaler for at opnå bedre resultater.

Målinger viser, at åbningsrater og respons på fysisk Direct Mail i mange tilfælde overstiger e-mail. Det skyldes måske, at de tomme postkasser står i stærk kontrast til den overfyldte e-mail indbakke, der bugner af massebudskaber.

Få hjælp og inspiration til din kampagne

Direct Mail kan være en vej til at få indhentet e-mail permission fra modtageren af dit brev. Du har nemlig lov at fremsende et brev til dine kunder og udvalgte potentielle kunder uden deres samtykke.

Men du bør gøre dig umage.

Vi vil anbefale, at du fx tester forskellige budskaber og metoder.

Budskabet er vigtigt, og der skal mere til end at lokke modtageren med ”en byge af reklamer og smarte tilbud”!

Vi anbefaler, du laver et simpelt, men ærligt budskab på, hvad du kan friste med, og her bør du tænke på noget, der er relevant og skaber værdi for modtager. Afhængig af dit produkt, så kan du fx tænke på, at permission vil give adgang til noget viden eller en gratis service!

Metode

Gør det nemt for modtager af brevet at ”respondere med et samtykke”.

Personlig QR-kode og landingpage er en hurtig og nem løsning til dette, men husk nu at ikke alle modtagere er ”digitalt indfødte” og sidder klar til at scanne QR-kode med en Smartphone. Så det anbefales at åbne flere responskanaler, fx et telefonnummer, hvor de kan tale med rigtigt menneske.

Be Aware

Vi har eksempler på permission rater på +25% direkte fra en Direct Mail. Men husk på, at din succes med dette er proportional med modtagers forventning til relevansen og værdien af det, de får ud af at afgive e-mail permission.

Indfrier du ikke disse forventninger, kan du være sikker på, de trækker samtykket tilbage.

For flere gode råd…

Skal vi hjælpe dig med direkte markedsføring?

Vi ved, hvad der skal til for at skabe resultater! Uanset om det er masseudsendelse eller personaliseret materialer.