Direct Mail og datastyret indhold

Direct Mail og personlig kommunikation driver effektivitet

Direct Mail performer godt – det har det altid gjort. Det får forbrugernes opmærksomhed, er datadrevet, relevant, og budskabet fremstår vedkommende og fysisk. Direct Mail kan tillige sendes til forbrugere, der ikke endnu har givet permission og samtidig opsamle nye!

Direct Mail er et virkelig stærkt element i virksomhedernes medie pallette inden for kundedialog og leadopsamling. Det er ofte et effektivt supplement til virksomhedernes digitale kundekommunikation, hvor brugen af e-mail ikke er mulig pga. manglende permission eller blot har tabt pusten med faldende åbningsrater – og effekt!

Med Direct Mail er der høj garanti for, at modtageren ser og tager stilling til indholdet af din Direct Mail. Og lad os være helt ærlige! Der er ikke kamp om pladsen i postkassen længere, men der er der til gengæld i e-mail indbakken. Derfor får du med Direct Mail muligheden for at skille dig ud og blive hørt.

Direct mail driver effektivitet

Ifølge research er direct mails største styrke netop, at kommunikationen virker mere personlig. Det er blandt andet med til at give høje engagementsrater, hvilket i stigende grad bliver brugt til at skabe brand awareness og drive trafik til andre kanaler.

De fleste forbrugere foretrækker at møde et brand gennem en blanding af fysisk og digitalt indhold. Direct mail har en særlig indflydelse og effekt blandt dem, der er vokset op med digital kommunikation, da post virker mere personaliseret og unikt og 45% stoler på indhold der kommer med post.

Research viser bl.a., at en stor del af de kampagner, der har brugt direct mail som hovedkanal, har oplevet en positiv effekt på ROI  som er højere end gennemsnittet for alle kampagner. Effektiviteten skal desuden ses i lyset af direct mails evne til at skabe kundeloyalitet som er næsten dobbelt så høj som andre kampagner.

(kilde: Research report by WARC and Royal Mail Marketreach 2021 “Driving effectiveness through direct mail”)

Direct Mail Rådgivning

Hos Express bliver du betjent af nogle af Danmarks mest erfarne og dedikerede eksperter inden for distribution og direkte markedsføring. Derfor får du ikke alene produceret en opgave – du får løst dine udfordringer og afdækket dine muligheder.

Du kan regne med at få forslag til besparelser på porto eller til udformning af din Direct Mail. Vi ser også på mulige kvalitetsforbedringer og alternative løsninger og kan også hjælpe dig med opsætning af din kommunikation og projektledelse. 

Skal vi hjælpe dig med direkte markedsføring?

Vi ved, hvad der skal til for at skabe resultater! Uanset om det er masseudsendelse eller personaliseret materialer.